En dag, ett ögonblick i sänder

Biblioteket var bra, jag har alltid varit förälskad i bibliotek. Jag vill ha Belles Bibliotek, som hon får av Odjuret i sagan om de två. Inhandlat hårdbröd och smör. Bläddrat i tidningar och, olalala ting pling plong och taadaaa; min (änsålänge) bästa utgåva av en modetidning har jag idag haft lyckan att hålla i mina händer och läsa. Känslan är svår att beskriva då den ej skulle kunna göras rättvis för hur den i själva verket känns. Klistrat och varit kreativ. Känt och känner mig lycklig, kliar i lungorna lite, kanske är det bara nya luft som behövs. Film ikväll, med öl och snacks. Tända ljus och bäddad säng. P ska till skolan och jag ska promenera, tänka och fundera. Eller kanske inte alls, kanske bara vara och svepas med av allt det vackra och fria runtomkring, vildhästarna finns ju överallt, även här. Förutom varmblodet inuti mig.

På väggen hänger två tavlor, tyg och två väskor. Tänka sig att imorgon ska jag ringa tillbaka till ett företag som vill ha mig på intervju, spänn---andeees. Ja tack.

Kommentarer
Postat av: Gbg calling ....

LYCKA TILL ... med samtalet / kram

2009-09-17 @ 06:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0