Wake up!

Kreativitet oh du ljuvliga ting. Det är som om du gått och gömt dig nånstans, långt inuti mig. Varför gör du på dette visé? Kom fram, jag vet att du finns där, men att du bara vilar. Ibland är det svårt att hålla fast vid vardagen, vid liver överhuvudtaget. Men det finns värre saker, mycket värre saker.

Jag analyserar för mycket, tror jag ser i syne och undrar över tusen saker, minst. Man ska nog ba försöka luta huvet bakåt och fokusera på något annat. Lättare sagt än gjort.

Böcker ska slukas, en resa över vatten ska ske samt återseendet av goda vänner. Tusan vad jag skrev förr. Skrev, skrev och åter skrev. Som om jag var beroende av pennan och pappret var den som fick ta allt mitt inombords. Kanske var det bra trots allt.

Det jag skrev.


Jeudisoul

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0