Mellan månen och mitt fönster

Måste skriva, vill skriva, skrivandet måste finnas för att överlevnaden ska bli en lycklig och salig tillvaro. Det är mörkt nu och jackan dras intill kroppen, som för omsluta det som finns ända längst in men som ändå ingen kommer åt. Ett hotellrum i Nw York, någonting att brinna för, ett ämne, någonting fränt, relevant och totalt helt ny och rå media. Inte den som varar just nu. Jag avskyr till och med DN som jag trodde hade guts och ryggrad kvar. Nu är kaffet kallt och mina fingrar lätt frusna. Ännu en natt på en rätt usel madrass och utan täcke stort nog för två, men med all kärlek i världen. Jag tänker ofta hur lycklig jag är över allt jag har, de som jag får äran och lyckan att älska och att älskas av.
Morgon som gav frukost och sedan kreativ jakt och så tända ljus med fördragna gardiner och Pelikanfallet på play. Julia Roberts, Julia Roberts hår, Julia Roberts skratt och charm! Väntar på vän och vidunder, vackra vidunder såsom vildhästar sedda från verandan i södraste södern eller mittersta mitten av staterna. Gungstol och rykande hett kaffe. Morgonstrimmor och milda vindar, en morgon är jag där. Mitt i allt med mannen i mitt liv mycket väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0