Vildhästar

Nu har jag druckit kaffe ur en kopp med grismotiv, den ser lycklig ut och den är gul, grisen. Ska vandra till grannen, längs en grusig landsväg. Vi ska tala om, planera och fantisera. Undra hur koppen med kaffe ser ut hos henne, spännande.

Framför mig på en hylla står en blåblommig vas med avlidna gula rosor, bredvid står en liten geopard och en ännu mindre blå dockskåps-stol. Om jag ser till vänster och sedan ut genom fönstret så ser jag en hage där en häst vankar, jag skulle vilja rida. Jag skulle vilja sitta på en veranda och blicka ut över en stor äng där vildhästar löper fria med solnedgången som bakgrund.

Ikväll ska jag googla på vildhästar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0